Силоміць заганяють лісгоспи в штучно створений залізничний тупик?
Наше держпідприємство «Семенівський лісгосп», як, певне, й інші лісгоспи Чернігівського ОУЛМГ, опинилося у вкрай непередбачуваній ситуації завдяки нещодавно проведеному Укрзалізницею рейтинг-аналізу, за підсумками якого сформовано перелік так званих малодіяльних вантажних станцій, до яких віднесено аж 302 станції України, в тому числі і станцію «Семенівка» в Чернігівській області. Чим це загрожує лісгоспам – поясню.
Цим переліком, на мою думку, монополіст Укрзалізниця намагається саме за рахунок лісгоспів виправдати власну неспроможність забезпечити вантажовідправників – лісгоспи необхідною кількістю вагонів під завантаження лісом.
Як все просто в Укрзалізниці: нема вагонів під завантаження на всіх 302-х станціях України – значить ці вантажні станції малодіяльні! А, отже, не гріх чиновнику з Укрзалізниці прийняти свавільне рішення про обмеження діяльності таких станцій… А в іншому випадку, як мовиться, «гроші на бочку», тобто укладення додаткової угоди про значне подорожчання перевезень. Аж до 22-х тисяч гривень за вагон! Хіба це не знущання над лісівниками? І не лише над лісівниками, а й самими працівниками так званих малодіяльних вантажних станцій. У виграші лише високопосадовці зі своєю захмарною заробітною платнею!
Такі гіркі реалії наших буднів. Судіть самі: починаючи з 2016-2019 років заявки вантажовідправників-лісгоспів щодо подачі вагонів під завантаження виконувалися лише на 25 відсотків від потреб лісівників. А хто поніс відповідальність за власну службову халатність? Невже перевізник – Укрзалізниця? Аж ніяк! І Укрзалізниця «перевела стрілки» на вантажовідправників – лісгоспи, в котрих, звичайно ж, власних вагонів нема. Тим самим Укрзалізниця, вважаю, силоміць заганяє держлісгоспи в глухий кут або штучно створений залізничний тупик, з якого не буде далі ходу.
А між тим, аналіз перевезень по станції «Семенівка» засвідчує, що ця вантажна станція далеко не малодіяльна: за 2016-й рік вона подала під завантаження 1521, вагон, за 2017-й рік – 1228 вагонів, за 2018-й – 983 вагони, за перше півріччя 2019-го року – 323 вагони, в тому числі для ДП «Семенівське лісове господарство» за 2016-й рік – 536 вагонів, за 2017 – 358 вагонів, за 2018 – 230 вагонів, за перше півріччя 2019 року – 134 вагони. Хіба ж це малодіяльна вантажна станція? Навіть без лупи бачимо гіпертрофоване прагнення Укрзалізниці за рахунок збільшення тарифів убезпечити «себе, рідну», від розвалу за рахунок держлісгоспів і так званих малодіяльних станцій – таких от як станція «Семенівка».
Але ж, панове-високопосадовці з Укрзалізниці, збільшене фінансове навантаження на держпідприємство «Семенівське лісове господарство» та інші лісгоспи унеможливлює конкурентні позиції продукції лісгоспів, а звідси і до закриття держпідприємств один крок. А, отже, втрата сотень робочих місць і значних податкових надходжень від лісгоспів до бюджетів усіх рівнів.
Так само й зі станцією «Семенівка»: якщо вона обмежить вантажну діяльність, на вулиці опиняться також сотні виробничників. Іншими словами, Укрзалізниця притьмом і силоміць жене до тупика і лісгоспи, і власні станції, аби самій там не опинитися. Та навряд чи такі чиновницькі кульбіти врятують «поганого танцюриста», котрому заважають самі знаєте, що…
Ігор Шпак,
т.в.о. директора ДП «Семенівське лісове господарство»