Силоміць заганяють лісгоспи в штучно створений залізничний тупик?

Наше держпідприємство «Семенівський лісгосп», як, певне, й інші лісгоспи Чернігівського ОУЛМГ, опинилося у вкрай непередбачуваній ситуації завдяки нещодавно проведеному Укрзалізницею рейтинг-аналізу, за підсумками якого сформовано перелік так званих малодіяльних вантажних станцій, до яких віднесено аж 302 станції України, в тому числі і станцію «Семенівка» в Чернігівській області. Чим це загрожує лісгоспам – поясню.

Цим переліком, на мою думку, монополіст Укрзалізниця намагається саме за рахунок лісгоспів виправдати власну неспроможність забезпечити вантажовідправників – лісгоспи необхідною кількістю вагонів під завантаження лісом.

Як все просто в Укрзалізниці: нема вагонів під завантаження на всіх 302-х станціях України – значить ці вантажні станції малодіяльні! А, отже, не гріх чиновнику з Укрзалізниці прийняти свавільне рішення про обмеження діяльності таких станцій… А в іншому випадку, як мовиться, «гроші на бочку», тобто укладення додаткової угоди про значне подорожчання перевезень. Аж до 22-х тисяч гривень за вагон! Хіба це не знущання над лісівниками? І не лише над лісівниками, а й самими працівниками так званих малодіяльних вантажних станцій. У виграші лише високопосадовці зі своєю захмарною заробітною платнею!

Такі гіркі реалії наших буднів. Судіть самі: починаючи з 2016-2019 років заявки вантажовідправників-лісгоспів щодо подачі вагонів під завантаження виконувалися лише на 25 відсотків від потреб лісівників. А хто поніс відповідальність за власну службову халатність? Невже перевізник – Укрзалізниця? Аж ніяк! І Укрзалізниця «перевела стрілки» на вантажовідправників – лісгоспи, в котрих, звичайно ж, власних вагонів нема. Тим самим Укрзалізниця, вважаю, силоміць заганяє держлісгоспи в глухий кут або штучно створений залізничний тупик, з якого не буде далі ходу.

А між тим, аналіз перевезень по станції «Семенівка» засвідчує, що ця вантажна станція далеко не малодіяльна: за 2016-й рік вона подала під завантаження 1521, вагон, за 2017-й рік – 1228 вагонів, за 2018-й – 983 вагони, за перше півріччя 2019-го року – 323 вагони, в тому числі для ДП «Семенівське лісове господарство» за 2016-й рік – 536 вагонів, за 2017 – 358 вагонів, за 2018 – 230 вагонів, за перше півріччя 2019 року – 134 вагони. Хіба ж це малодіяльна вантажна станція? Навіть без лупи бачимо гіпертрофоване прагнення Укрзалізниці за рахунок збільшення тарифів убезпечити «себе, рідну», від розвалу за рахунок держлісгоспів і так званих малодіяльних станцій – таких от як станція «Семенівка».

Але ж, панове-високопосадовці з Укрзалізниці, збільшене фінансове навантаження на держпідприємство «Семенівське лісове господарство» та інші лісгоспи унеможливлює конкурентні позиції продукції лісгоспів, а звідси і до закриття держпідприємств один крок. А, отже, втрата сотень робочих місць і значних податкових надходжень від лісгоспів до бюджетів усіх рівнів.

Так само й зі станцією «Семенівка»: якщо вона обмежить вантажну діяльність, на вулиці опиняться також сотні виробничників. Іншими словами, Укрзалізниця притьмом і силоміць жене до тупика і лісгоспи, і власні станції, аби самій там не опинитися. Та навряд чи такі чиновницькі кульбіти врятують «поганого танцюриста», котрому заважають самі знаєте, що…

Ігор Шпак,

т.в.о. директора ДП «Семенівське лісове господарство»

 

Lisy

Lisy

Lisy

Lisy

Lisy

Lisy

Lisy

Lisy

Lisy

Lisy

Lisy

Мапа

Погода у Чернігові
Календар
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
© 2024 Північне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства